Hero Laankerk 2 Hero tablet Laankerk Hero tablet Laankerk Hero tablet Laankerk

Activiteiten

Binnen de Laankerk hebben we veel verschillende activiteiten, commissies en verenigingen naast de zondagse erediensten. Deze zijn gericht op onderwijs&(geloofs)groei, op (ondersteunde)taken, op ontspanning en samenbinding en op evangelisatie.

Catechisatie

Voor kinderen en jongeren is er catechisatie vanaf 8 jaar op de maandagavond. We hebben acht verschillende (leeftijds)groepen die zijn verdeeld over twee locaties (Krimpen aan den IJssel en De Laankerk). Catechisatielessen worden gegeven door twee leidinggevende per groep. Deze leidinggevende bestaan uit de dominee, diverse kerkenraadsleden en diverse gemeenteleden. Zodoende is er ruimte voor klassikaal lesgeven en voor besprekingen in kleinere groepjes.

Kinderclub & Jeugdvereniging

Voor kinderen van 5-12 jaar is er, verdeeld over twee leeftijdsgroepen, op vrijdagavond kinderclub, voor de jongeren is er op zaterdagavond een –16 en op zondagavond een +16 Jeugdverening. Beide een keer per maand.

Gemeente- en & huisbijbelkring

De gemeente is opgedeeld in gemeentekringen. Deze hebben als doel de zorg en het omzien naar elkaar te bevorderen, en door de kleine omvang ook goed mogelijk te maken.

Binnen een gemeentekring zijn een of meer huisbijbelkringen actief waarin we elkaar ondersteunen en zoeken naar versterking en groei in ons geloof en in het bijbels volgen van Jezus.

Moedergroepen

Speciaal voor moeders zijn er twee groepen die samenkomen om elkaar te bemoedigen en elkaar te spreken rond Bijbelse thema's en (geloofs)opvoeding.

Ondersteuning

Om de kerk en het gemeenteleven te ondersteunen zijn er verschillende groepen met een bepaalde taak actief. Denk hierbij aan het AudioVideo (AV) team, de kosters, het schoonmaakteam, de klusgroep, het Kerk Hulpverlenings (KHV) team, de organisten en de kinderoppas.

Vertrouwenspersonen

Twee vertrouwenspersonen zijn actief en beschikbaar voor zowel jong als oud.

Evangelisatie

Binnen de Laankerk vinden we het uitdragen van het evangelie in woord en daad erg belangrijk. Er is een evangelisatiecommissie die deze taak bevordert een aanstuurt.

Deels organiseren we diverse activiteiten, zowel verkondigend als van diaconale aard (zie www.laankerkvoordwijk.nl) en deels toerusting van de gemeenteleden o.a. door middel van de week van evangelisatie die we jaarlijks organiseren.

Activiteiten

Naast de bovengenoemde activiteiten zijn er nog veel verschillende informele bijeenkomsten.

Zo houden wij periodiek een gebedskring en een sing-in en hebben wij een actief bezoekrooster voor: ouderen, alleenstaanden en zieken.

In onze gemeente is tevens een activiteitencommissie actief die gemeente-uitjes organiseert.

Scrollfoto Laankerk
Dienst bezoeken?

Wat leuk dat je bij ons langskomt! Alle praktische informatie over Parkeergelegenheid, Kinderoppas en Kerkdiensten hebben wij voor je verzameld.

Sluiten